[공지] 로얄캐리비안크루즈 코로나바이러스감염증-19 안내 (2020/02/25 업데이트) ※ 한국출발고객 탑승금지....

작성자
크루즈포유
작성일
2020-02-25 23:33
조회
720
로얄캐리비안크루즈 한국총판에서 코로나바이러스감염증-19(COVID-19) 사태와 관련한 로얄캐리비안크루즈 본사의 업데이트를 안내 드립니다.

[2020년 2월 25일자 업데이트 사항]
  1. 국적에 관계없이 크루즈선 출발일 기준 15일 이내 중국, 홍콩, 마카오, 이란, 한국 그리고 이탈리아 Lombardy 및 Veneto 지역을 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 승객은 당사의 모든 크루즈선 탑승이 금지됩니다.

  2. 국적에 관계없이 크루즈선 출발일 기준15일 이내 중국, 홍콩, 마카오, 이란, 한국 그리고 이탈리아 Lombardy 및 Veneto 지역을 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 자와 접촉한(CDC 기준 2미터 이내) 승객은 당사의 모든 크루즈선 탑승이 금지됩니다.

  3. 국적에 관계 없이 몸이 안 좋다고 느끼거나 감기 증세가 있는 승객은 탑승이 금지됩니다.

  4. 또한, 다음의 경우 필수 전문 건강 검진이 수행됩니다.


-   지난 15일 이내 일본, 싱가포르, 태국, Lombardy 및 Veneto 지역을 제외한 이탈리아를 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 승객

-  지난 15일 이내 중국, 홍콩, 마카오, 이란, 한국, 일본, 싱가포르, 태국 그리고 이탈리아를 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 자와의 접촉 여부가 불확실한 승객

-  전문 건강 검진 시, 고열이 있거나 혈중 산소 포화도가 낮은 승객은 크루즈선 탑승이 거부됩니다.

---------- 아        래 --------------

친애하는 승객 여러분 귀하

귀하께서 금번 안내 메일을 잘 받으셨기를 바라며 다가오는 이달 출발의 크루즈선 일정에서 뵙기를 고대합니다.

금번 사태의 유동적인 상황 변화에 따라 최신의 여행 프로토콜을 업데이트하여 안내 드립니다.

당사는 코로나19 바이러스와 관련된 전 세계 상황을 면밀히 모니터링하고 있으며, 고객과 직원의 건강과 안전을 보호하는 데 전념하고 있습니다. 당사의 궁극적인 목표는 건강, 안전 및 편안함을 유지하면서 훌륭한 휴가 경험을 제공하는 것입니다. 최근의 상황에서 당사는 의료 전문가 및 공중 보건 당국과 협의하였으며, 다양한 각 국가의 요건 및 규정의 변경 사항과 함께 보다 엄격하고 강화된 CDC 프로토콜에 맞춰 다음과 같이 시행합니다.

추후 공지가 있을 때까지 Royal Caribbean Cruises Ltd.의 모든 선박은 다음과 같은 건강 검진 프로토콜을 채택합니다.
  1. 국적에 관계없이 크루즈선 출발일 기준 15일 이내 중국, 홍콩, 마카오, 이란, 한국 그리고 이탈리아 Lombardy 및 Veneto 지역을 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 승객은 당사의 모든 크루즈선 탑승이 금지됩니다.

  2. 국적에 관계없이 크루즈선 출발일 기준15일 이내 중국, 홍콩, 마카오, 이란, 한국 그리고 이탈리아 Lombardy 및 Veneto 지역을 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 자와 접촉한(CDC 기준 2미터 이내) 승객은 당사의 모든 크루즈선 탑승이 금지됩니다.

  3. 국적에 관계 없이 몸이 안 좋다고 느끼거나 감기 증세가 있는 승객은 탑승이 금지됩니다.

  4. 또한, 다음의 경우 필수 전문 건강 검진이 수행됩니다.


-   지난 15일 이내 일본, 싱가포르, 태국 그리고 Lombardy 그리고 Veneto 지역을 제외한 이탈리아를 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 승객

-  지난 15일 이내 중국, 홍콩, 마카오, 이란, 한국, 일본, 싱가포르, 태국 그리고 이탈리아를 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 자와의 접촉 여부가 불확실한 승객

-  전문 건강 검진 시, 고열이 있거나 혈중 산소 포화도가 낮은 승객은 크루즈선 탑승이 거부됩니다.

당사는 이런 조치들이 매우 보수적인 점을 인지하며, 이와 관련하여 일부 고객에게 불편을 끼쳐드릴 점에 대해 죄송한 말씀을 드립니다

당사는 이런 조치를 함에 대해 유감스럽지만, 방문하는 항구뿐만 아니라 우리 선박의 안전과 건강한 환경을 유지하는 것은 우리의 책임이기 때문입니다.

귀하 또는 귀하의 선실 내 누군가가 업데이트된 여행 규제를 준수하지 않는 경우, 즉시 귀하의 여행예약 담당자에게 문의해주시기 바랍니다.

당사는 선상에서 높은 보건 기준을 지키기 위한 많은 사전 조치를 취했습니다. 그 내용은 아래와 같습니다.

-       모든 항차 전후 크루즈 터미널 소독 강화 실시

-       크루즈 선내 모든 공용 구역에 대한 소독 강화 실시 (매일 수 차례 시행)

-       크루즈 선내 의료진 보강

-       모든 승객 및 승무원을 위한 의료 전문가와 무료 상담 제공

-       크루즈일정동안 매일 2회, 선장의 개인 위생 관리 방법에 대한 공지

그리고, 승객 여러분께서도 크루즈선 선상에서와 방문 지역에서 건강을 유지하고 감기, 독감, 위장 바이러스 등을 예방하기 위한 아래의 위생 수칙들을 지켜주시기 바랍니다.

-       화장실 이용 후 및 음식물 섭취하기 전, 비누와 따뜻한 물로 20초 이상 철저히 손을 씻습니다.

-       기침 및 재채기하기 전, 휴지(휴지가 없는 경우 옷소매)로 코와 입을 가려주십시오. 손에 직접 기침하지 않으며, 코와 입을 열고 기침하지 않도록 합니다.

-       손 소독제를 가능한 자주 사용하여 주시고, 소독제가 마를 때까지 손가락 사이사이를 꼼꼼하게 문질러 줍니다.

크루즈 일정 중 몸 상태가 좋지 않을 경우, 크루즈선 2층에 위치한 의료 시설에 즉시 방문하여 무료 검진을 받으시기 바랍니다. 선상 의료진이 항상 여러분을 도울 준비가 되어 있습니다. 귀하의 안전와 안녕을 최우선으로 하며, 여러분께서 즐거운 시간을 가지시길 바랍니다. 청결하게 유지하고, 건강하게 유지하며, 행복을 유지하십시오!

마지막으로, 추후 새롭게 시행되는 여행 규제로 인한 변경 사항이 있는 경우 신속히 안내 드리도록 하겠습니다. 여러분의 이해와 협조에 감사 드립니다.

오로라 예라-로드리게스

AVP l Guest Experience

로얄캐리비안크루즈 인터내셔널

Dear Guest,

We're looking forward to welcoming you aboard! Before you embark on your adventure, we have an important change to share with you.

Over the last few weeks, we've been carefully monitoring global developments related to Coronavirus (COVID-19). We are fully focused on protecting the health and safety of our guests and crew, along with the ports we visit.

While this situation remains quite fluid, we've decided to make a change to our travel regulation to comply with guidance from the U.S. Centers of Disease Control, World Health Organization, and other public health authorities around the world and we wanted to make sure you were informed.

Until further notice, all ships in the Royal Caribbean Cruises Ltd. fleet will adopt the following health screening protocols:
  1. Regardless of nationality, we will deny boarding to:
    • Any guest who has travelled from, to, or through mainland China, Hong Kong, Macau, Iran, South Korea, and the Italian regions of Lombardy and Veneto in the past 15 days.

    • Any guest who has come in contact with anyone with 15-day prior travel to mainland China, Hong Kong, Macau, Iran, South Korea, and the Italian regions of Lombardy and Veneto. The CDC characterizes contact with an individual as coming within 6 feet (2M) of a person.

    • Guests who report feeling unwell or demonstrate any flu-like symptom.


  2. There will be mandatory specialized health screenings performed on:
    • Any guest who has travelled from, to, or through Japan, Singapore, Thailand, and Italy (all regions other than Lombardy and Veneto) in the past 15 days.

    • Guests who are uncertain about contact with individuals who have traveled from, to, or through mainland China, Hong Kong, Macau, Iran, South Korea, Japan, Singapore, Thailand, and Italy in the past 15 days.


  • Guests presenting with fever or low blood oximetry in the specialized health screenings will be denied boarding.

  • All guests who are denied boarding due to these restrictions will receive full refunds.


We regret to have to do this. However, these precautions will help avoid the spread of this virus and will protect all guests and crew. We take this very seriously and have a responsibility to maintain a safe and healthy environment onboard our ships, as well as in the ports we visit.

If you or someone in your stateroom does not comply with our updated travel regulation, please contact your Travel Advisor immediately, or contact us at 1-800-256-6649 or visit www.RoyalCaribbean.com/contactus for your local Royal Caribbean International office phone number.
  • Onboard our ships, we continue to take numerous proactive steps to maintain high health standards. This includes:

  • Thoroughly sanitizing the cruise ship terminal before and after every sailing,

  • Special sanitizing of high traffic areas onboard multiple times a day,

  • Adding extra medical staff on each sailing,

  • Providing complimentary consultations with medical experts for all guests & crew,

  • Plus, the Captain will make two daily announcements during your cruise reminding everyone of how to stay healthy onboard.


And, you can do your part too! Here are some important tips to help keep you healthy and prevent colds, flus, and stomach viruses - both onboard and on land.
  • After using the bathroom and before any meal or snack (it's a cruise; we know there's lots of that), make sure to wash your hands thoroughly with soap and warm water for at least 20 seconds.

  • If you happen to sneeze, cover your nose and mouth with a tissue (or with your upper sleeve). Avoid sneezing or coughing into your hands or without covering your nose and mouth.

  • Use hand sanitizer as often as possible. Rub the gel thoroughly, and in-between your fingers, until your hands are dry.


And remember, if you don't feel well while you're onboard, it's imperative that you immediately visit our medical facility for a complimentary checkup. Our onboard doctors and nurses are always ready to assist. Your safety and wellbeing are always our top priorities, but we also want you to have an amazing time. Stay clean, stay healthy, stay happy!

Lastly, should we have to make any changes to our newly implemented travel regulation, we will let you and your Travel Advisor know immediately. Thank you for your understanding and cooperation.

Sincerely,

Aurora Yera-Rodriguez

AVP | Guest Experience

Royal Caribbean International