[공지] 셀러브리티크루즈 신종 코로나바이러스 중요 안내

작성자
크루즈포유
작성일
2020-02-06 23:06
조회
795

친애하는 고객님 귀하



여러분의 크루즈 승선을 고대하며, 승선 전 중요 사항에 대해 안내드리고자 합니다.

아시다시피, 중국은 현재 신종 코로나바이러스가 발생하고 있습니다. 세계 보건기구(WHO)는 코로나 바이러스의 잠재적 확산으로 인해 국제 사회의 긴급 보건 비상 사태가 발생했다고 선언했습니다. 이를 통해 각국 정부는 전 세계 시민과 여행자의 안전을 보장하기 위해 사전 대책을 강구해나가도록 전념하고 있습니다.



의료 전문가 및 공중 보건 당국과 협의 후, 국적에 관계없이 크루즈선 출발일 기준 15일 이내 중국 또는 홍콩을 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 승객 및 승무원은 당사의 모든 크루즈선 탑승이 금지됩니다.


따라서, 중국이나 홍콩을 경유하지 않도록 고객님의 항공편 일정을 반드시 확인해주시기 바랍니다.
셀러브리티크루즈를 통해 항공권을 예약하신 고객님의 경우, 대체 노선을 제공받으며 새로운 항공편 정보를 자동적으로 안내 받게 됩니다.


그 외 개별적으로 항공권을 예약하신 고객님께서는 예약하신 항공사에 직접 연락하시어 항공 여행에 필요한 모든 조정 및 변경 사항을 진행해주시기 바랍니다.

최근 전 세계적으로 코로나 바이러스 사례가 증가함에 따른 결정으로, 금번 예방책을 통해 바이러스 확신을 방지하고자 합니다. 당사는 이번 사안을 매우 심각하게 받아들이고, 우리가 방문하는 항구뿐만 아니라 크루즈선 안에서 안전하고 건강한 환경을 유지하는데 책임을 다할 것 입니다.

또한 2차 건강 검진 요건이 강화되었으며, 다음의 승객은 크루즈 터미널에서 안전을 보장하기 위해 추가 검사를 받아야 합니다.

- 크루즈 승선일 기준 15일 이내에 중국 본토나 홍콩을 경유하거나 방문한 사람과 접촉한 승객 및 승무원
- 중국 또는 홍콩 여권 소지자 (최근 거주지가 다르더라도 예외 없음)
- 발열, 감기 증상 등의 의심 증상이 있는 승객 및 승무원

이러한 보수적인 조치는 코로나 바이러스의 확산을 줄이고, 우리 선박의 안전을 유지하여 승객 여러분께서 당사와 함께 즐거운 시간을 보내실 수 있도록 하는 것이 우리의 책임이기 때문입니다.

귀하의 휴가와 건강이 우리에게 매우 중요하기 때문에 많은 주의를 기울여 선박의 높은 보건 기준을 유지하기 위해 많은 사전 조치를 취했습니다. 그 내용은 아래와 같습니다.

- 모든 항차 전후 크루즈 터미널 소독 강화 실시
- 크루즈 선내 모든 공용 구역에 대한 소독 강화 실시 (매일 수 차례 시행)
- 크루즈 선내 의료진 보강
- 모든 승객 및 승무원을 위한 의료 전문가와 무료 상담 제공
- 매일 2회 선장의 위생 관리 방안에 대한 선내 방송 실시 (자주 손 씻기, 기침 예절 안내 및 고열 또는 독감과 유사한 증상을 보이는 승객에 대한 보고 안내)

마지막으로, 승객 여러분께서는 즐겁고 안전한 크루즈 여행을 위해 아래의 보건 위생 수칙을 지켜주시기 바랍니다.

- 화장실 이용 후 및 음식물 섭취하기 전, 비누와 따뜻한 물로 20초 이상 철저히 손을 씻습니다.
- 기침 및 재채기하기 전, 휴지(휴지가 없는 경우 옷소매)로 코와 입을 가려주십시오. 손에 직접 기침하지 않으며, 코와 입을 열고 기침하지 않도록 합니다.
- 손 소독제를 가능한 자주 사용하여 주시고, 소독제가 마를 때까지 손가락 사이사이를 꼼꼼하게 문질러 줍니다.

크루즈 일정 중 몸 상태가 좋지 않을 경우, 크루즈 선내 의료 시설에 즉시 방문하여 무료 검진을 받으시기 바랍니다. 선상 의료진이 항상 여러분을 도울 준비가 되어 있습니다.


귀하 또는 귀하의 선실 내 누군가가 중국 또는 홍콩을 방문 또는 경유한 경우 즉시 귀하의 여행 예약 담당자 (셀러브리티크루즈 한국총판 T. 02-737-0003) 에게 문의해주시거나, 셀러브리티크루즈 (북미 T. 1-844-418-6824 혹은 전세계 (316) 554-5961)로 문의해주시기 바랍니다.

더불어, 웹사이트www.celebritycruises.com/contact-us 에 방문하시어 문의하실 수 있습니다.



셀러브리티크루즈는 여러분의 크루즈 승선을 고대하고 있겠습니다.

셀러브리티크루즈 드림


Dear Guest,

We look forward to welcoming you aboard for your upcoming Celebrity Cruises vacation. Before you embark on this exciting journey, we would like to provide some important information regarding your upcoming travel plans.

As you may be aware, China is currently experiencing an outbreak of coronavirus. Due to the potential spread of coronavirus, the World Health Organization has declared the outbreak a Public Health Emergency of International Concern – this allows governments to proactively dedicate resources intended to ensure the safety of citizens and travelers around the world.

After further consultation with public health authorities and medical experts, we have decided that any guest, or crewmember, who has traveled to, from, or through China or Hong Kong within 15 days of departure will be unable to board our ships – this includes guests who had connecting flights in China or Hong Kong.

As a result, it is imperative that you check your air travel itinerary closely to ensure you do not transit through any gateway in China or Hong Kong. Guests who have air travel booked through Flights by Celebrity will be re-accommodated on alternate routes and receive new flight information automatically. Guests with independent air travel arrangements need to contact their air carriers directly to make all required adjustments and changes to their air travel.

We have elected to take this precautionary step due to the recent increase in coronavirus cases around the world, to help avoid the spread of the virus and to ensure the continued safety of our guests and crew. While vacations are our passion, our primary responsibility is to maintain a safe and healthy environment onboard our ships, as well as in the ports we visit.


We have also increased secondary health screening requirements. The following guests will need to undergo extra screenings at the cruise terminal:

· Guests or crewmembers who have been in contact with individuals who have traveled to, from, or through mainland China or Hong Kong in the last 15 days.
· Anyone that holds a Chinese or Hong Kong passport – regardless of when they were there last.
· Anyone that feels unwell or demonstrates flu-like symptoms.

We’ve also taken numerous proactive steps to maintain high health standards onboard our ships:

· Thoroughly sanitizing the cruise ship terminal before and after every sailing.
· Special sanitizing of high traffic areas onboard multiple times a day.
· Adding extra medical staff on each sailing.
· Providing complimentary consultations with medical experts for all guests and crew.
· Plus, the Captain will make two daily announcements during your cruise reminding everyone of how to stay healthy onboard.

Finally, you can contribute to a healthy onboard environment by taking a few simple steps that will help prevent colds, flus and stomach viruses – both onboard and on land.

· Make sure to wash your hands thoroughly with soap and warm water for at least 20 seconds after using the restroom and before any meal or snack.
· Cover your nose and mouth with a tissue (or with your upper sleeve) if you happen to sneeze. Avoid sneezing or coughing into your hands or without covering your nose and mouth.
· Use hand sanitizer as often as possible. Rub the gel thoroughly, and in-between your fingers, until your hands are dry.

If you don’t feel well while onboard, it’s imperative that you visit our onboard medical facility immediately for a complimentary checkup. Our onboard doctors and nurses are always available and ready to assist.

If you or someone in your stateroom has traveled to, from, or through, mainland China or Hong Kong, please contact your Travel Advisor immediately, or contact us at 1-844-418-6824 in North America or (316) 554-5961 worldwide. You can also visit


www.celebritycruises.com/contact-us for a complete list of global contact information.



We look forward to welcoming you aboard for a truly incredible vacation.

Sincerely,

Celebrity Cruises